Cykelhjälm.

Är du en som använder eller dissar cykelhjälmen?


Jag är Tyvärr en som dissar.
Tror att det sitter i sen när man var liten då det plötsligt blev töntigt att bära hjälm, men vad är det som är töntigt med det igentligen?! Att man vill skydda sin kropp ska väll inte vara töntigt? Jag menar, om jag hade självförtroendet att använda hjälm skulle jag ha gjort det. Men ändå känns det som att alla skulle kolla snett på en å tänka, jävla mes!
Fan vad jag kommer att ångra att jag inte använder hjälm om jag en dag blir sittande i rullstol förlamad livet ut, just för att jag cyklade utan hjälmen. Det finns ju faktiskt snygga hjämar med! Lita coola designade.
Satt å jämförde cykelhjälm med en flytväst. Är man på sjön är det ju faktiskt självklart att man tar på sig en flytväst för att inte drukna, för att skydda sin kropp. å hur snygg är den då? Orange med visselpipa på. Men sak samma om den är skitful, är olyckan framme kan jag iaf flyta runt å vissla med min visselpipa. Annars hade jag antagligen sjunkit som en sten.
Vad är igentligen skillnaden mellan att bära hjälm å flytväst?
Å säg för fan inte att hjälmen förstör frisyren, det går faktisk att ha en kam med sig å fixa till håret efter.


Vad tycker du om just detta?


Jag är en jävla mes.... å kanske får jag ångra det i framtiden. Vem vet?!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller verkligen med dig, vännen!

Helt sjukt att man låter utseendet gå före säkerheten!!

2008-07-14 @ 13:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0